З початку пандемії коронавірусу минуло вже досить багато часу. Цього достатньо, щоб підбивати підсумки, аналізувати ринок сувенірної продукції й планувати далі життя. Зараз ми вже знаємо про вплив COVID-19 набагато більше. Але коли у січні-березні галузь лише готувалася до сезону 2020 року, одразу після проведення кількох виставок рекламно-сувенірної продукції, на всіх учасників ринку чекав шок.

Повний локдаун у березні 2020 року сплутав усі карти. Відстань, відсутність можливості пересування на громадському транспорті, медичні блок-пости на в'їздах до міст – все це було для нас вперше. Бізнес відреагував різноспрямовано. Від банкрутств, звільнень та урізання рекламних бюджетів до швидкої адаптації, побудови онлайн дистрибуції та хаотичної скупки комп'ютерного обладнання.

Ваш лого побачать

По-різному поводили себе й рекламні агенції. Частина закрилася на карантин із жахом спостерігала за порожніми вулицями українських міст. Інші почали будувати вітряки, намагаючись зловити попутний вітер та нові можливості для бізнесу. І такі можливості з'явилися. Маски, антисептики та інші засоби для індивідуального захисту зрідка брендували й раніше, але з 2020 року це стало майже обов’язковим пунктом, мастхевом у комерційних пропозиціях рекламних агентств.

Гуртові постачальники вловили тренди дуже швидко. На ринку з'явилися повербанки, блокноти, ручки та ще безліч подарункових продуктів з антибактеріальним покриттям. На перших сторінках рекламних каталогів стали друкувати нові фото, це були термометри, маски, аптечки, антисептики, ручки для безконтактного відкриття дверей.

Засоби індивідуального захисту

Але найцікавіше – це, звісно, статистика продажу цих протиковідних товарів. Підбиваючи підсумки 2020 року, можна точно констатувати, що ця категорія все-таки не вистрілила. Такі дані підтверджують звіти не лише українських, а й російських та європейських агентств.

Рекламний ринок виявився на диво консервативним. Провідні бренди відмовилися «наживатися на хайпі». Подарунок має нести позитивні емоції, – це головне. Тому всі провідні каталоги на 2021 рік поставили ковідні товари на останні сторінки своїх видань. Тепер у всякому разі зрозуміло – щоб не трапилося у 2021 році, ніщо не може похитнути позиції звичайної білої футболки – головного хіта рекламної продукції.

Біла футболка