.



Державні та корпоративні свята, рекламні акції компаній та спонсорство різних масових заходів важко уявити без використання брендованої продукції. Керамічні кухлики, порцелянові та скляні чашки, тарілки й вази з якісним деколюванням мають дуже ефектний вигляд. Вони стануть прекрасним і корисним сувеніром, який можна використовувати в повсякденному житті.


Що таке деколь – методи нанесення


Для нанесення логотипів, привітань, тематичних малюнків та інших зображень використовують різні методи – шовкографію, лазерне гравіювання, тиснення, флекс тощо. Одним з найпоширеніших способів брендування є деколь. Процес деколювання включає перенесення малюнка чи напису на різний посуд з наступним високотемпературним випалом (гаряча деколь) або покриттям лаком (холодна деколь).

Зображення можна наносити на посуд, виготовлений з:

  • порцеляни;
  • фаянсу;
  • кераміки;
  • металу (може бути емальований);
  • скла.

В основі технології деколь лежить принцип перевідної картинки. Зображення друкують на гумованому папері з желатиновою основою методом шовкографії. Для друку використовують спеціальні фарби та лак. Застосування випалу робить малюнок вічним, бо при високій температурі фарба міцно впікається в поверхневий шар. Такий посуд не боїться посудомийної машини.

Деколювання – складається з трьох етапів – друкування малюнка, перенесення його на виріб, високотемпературний випал або покриття лаком.

Перед наклеюванням зображення потрібно покласти у воду для розмочування. Коли його наносять на посуд, то пильно слідкують за тим, щоб не залишилося бульбашок. Для цього зображення розгладжують спеціальним м’яким шпателем.


Гаряча та холодна деколь: переваги та недоліки


Перші два етапи – друк та приклеювання зображення на посуд – майже однакові при гарячому та холодному деколюванні. Відмінності починаються на останньому етапі – гаряча деколь закінчується високотемпературним випалом, а холодна – покриттям захисним лаком. Високотемпературний випал вимагає використання спеціальних фарб. Деколь на поверхні посуду теж повинна гарно підсохнути. Обпалюють вироби при температурі понад 650 °C. Виймають з печі, коли посуд повністю охолоне.

Гаряча деколь більш стійка й довговічна, ніж холодна. Зносостійкість – одна з найбільших вагомих переваг гарячого методу. Серед недоліків технології з випалом – довгий термін виробництва. Приготування перед обпалюванням та після займає суттєвий відрізок часу. Це досить затратний метод, розпалювання печі невигідне для партій виробів менше ніж 50 шт. При використанні холодного способу брендування можна замовляти будь-яку кількість посуду.

Перевагою холодної деколі є те, що вона дозволяє робити повноколірний друк звичайними фарбами. Після нанесення деколі на посуд та покриття її захисним лаком, виріб готовий до використання. Недолік холодного деколювання – низька зносостійкість. Гарячу й холодну деколь можна наносити на будь-яку частину посуду.


Відмінності технології деколь від інших


Технологія деколювання вигідно відрізняється від інших технологій. Деколь – спосіб непрямого друку зображення, цей метод відрізняється від ручного розпису. Щоб побачити відмінності, достатньо взяти лупу і подивитися. Ручний розпис виглядатиме монолітним, деколь при найближчому розгляді складатиметься з крапочок (пікселей). Ручний розпис має широкі мазки пензля і шорстку поверхню. Деколь – гладеньк та ідеально рівну. Ще один нюанс – при використанні деколювання на виробі виходять абсолютно однакові зображення квіток та листочків. Якщо розміри чи форма елементів зображення розрізняються – це ручний розпис. Вироби з ручним розписом коштують дорожче, ніж з деколюванням.

Порівнюючи технології нанесення деколь і сублімацію, слід сказати про те, що для створення сублімаційного макета потрібні спеціальні фарби, матовий фотопапір та сублімаційний принтер. Зображення переноситься на поверхню за допомогою термопресу, розігрітого до 200 °C. Сублімація займає набагато менше часу, ніж деколь. При використанні сублімаційного методу чорнило з твердого переходить в газоподібний, тому малюнок дуже чіткий. Цей спосіб швидкий і дозволяє робити будь-які тиражі виробів. Серед недоліків – поверхня для сублімаційного нанесення зображення потребує спеціального покриття.


Посуд для нанесення деколі


Чайні чашки білого кольору під деколь



Якісна сувенірна продукція виходить, коли не тільки відпрацьована технологія нанесення деколі, а й використовується правильний посуд для деколювання.

Компанія Євробізнес Україна пропонує нанесення брендування методом деколі на якісний посуд різного типу. Найактуальніші замовлення – чайні чашки під деколь з порцеляни та фаянсу. Це вироби циліндричної форми білого кольору, вони можуть комплектуватися блюдцями. Класичний стиль та традиційний обсяг – 250-300 мл роблять посуд універсальним для використання. Яскраві логотипи прекрасно поєднуються з білосніжною поверхнею.


Не менш популярні кольорові керамічні кухлі під деколь, розраховані на 300-350 мл рідини. Вони підійдуть для чаю, американо, лате. Кераміка, як і порцеляна, легко витримує високі температури при випалі. Вдале поєднання палітри основи й нанесеного зображення додає виробам особливої привабливості. Особливо привертають увагу керамічні чашки з ложечками, які кріпляться в спеціальних отворах ручки. Зручно й красиво.

Кухоль з силіконовим кільцем і кришкою Миска фарфорова з силіконовими ручками і кришкою



Також деколюють посуд з силіконовими вставками, які можна зняти. Температурній дії піддають кераміку та порцеляну, на них наносять логотипи чи малюнки. Силіконові кришки та інші елементи додають після закінчення брендування, коли посуд вже холодний.

Графін під деколь має особливу естетику



Скляні вироби – один з найкрасивіших варіантів брендування. Прозоре скло поєднується з будь-яким кольором логотипу. Деколювати можна чашки, склянки, тарілки. Особливою естетикою відрізняється графин під деколь. Більша поверхня, ніж у склянки дозволяє виготовити досить велике зображення. Замовляючи скляний декантер під деколь, варто підбирати палітру таким чином, щоб вона була гармонічною з кольором вина.

Металевий кухлик під деколь з ручкою-карабіном



Металевий посуд для деколі може бути як з емальованим покриттям, так і без. Емальовані кухлі дуже практичні в застосуванні, вони будуть корисні не тільки на кухні, а й в подорожах. Справжнім подарунком тим, у кого хобі – туризм, стане металевий кухлик під деколь з ручкою-карабіном. Нанесення зображення на металі роблять методом холодної деколі. Приємним сюрпризом для співробітників великої компанії будуть брендовані термочашки. Для деколювання термосів та термочашок можна використовувати не тільки логотипи, а й прикольні зображення, тематичні малюнки тощо.